Nieuw bij fysio GKP: de MijnZorgApp

20 juli 2022

Als het goed is, heeft u hem begin juli al van ons ontvangen: een uitnodiging om de MijnZorgApp te downloaden en een code om in te loggen. Heel handig om uw afspraken bij onze praktijk in te zien en om uw oefeningen digitaal te ontvangen.

 

Wat kunt u doen met de MijnZorgApp en, niet minder belangrijk, wat niet?

U kunt zien wanneer uw afspraak is en uw therapeut kan u uw oefeningen digitaal toesturen. U ontvangt automatisch meldingen in de vorm van een pop-up als het tijd is om uw beweegactiviteit of oefeningen te doen. Zo blijft u regelmatig bewegen en haalt u uw einddoel. Ontvangt u liever geen meldingen? Klik dan op ‘Instellingen’ op het startscherm van de app, hier kunt u de ‘oefenreminders’ en ‘beweegactiviteiten’ uitschakelen.

Let op: uw afspraak verzetten of annuleren gaat helaas niet via de app, neem daarvoor contact op met de praktijk.

 

De MijnZorgApp installeren

Zoek de app op in de app-store op uw mobiel, of klik voor Android op https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mijnzorgapp.android

en voor iOS (iPhone) op https://itunes.apple.com/nl/app/mijnzorgapp/id1440132934

Volg de instructies in de app-store. Open dan de app en volg de stappen.

Als u geen wachtwoord heeft ontvangen, klikt u op de link ‘Geen wachtwoord ontvangen?’. Vul uw geboortedatum en 06-nummer in en u ontvangt per SMS een nieuw wachtwoord (als dat niet lukt, neem dan contact met ons op). Vervolgens logt u in met uw geboortedatum en wachtwoord. Vergeet hierbij niet akkoord te gaan met de voorwaarden. Tot slot mag u een viercijferige pincode verzinnen waarmee u voortaan toegang tot de app heeft.

 

Om welke toestemming vraagt de MijnZorgApp?

De app vraagt om de volgende toestemmingen (op Android wordt de toestemming vaak bij installatie van de app gevraagd, op iOS vaak op het moment dat de toestemming nodig is):

  • Identiteit: nodig voor het versturen van pushnotificaties, zoals afspraakherinneringen.
  • Telefoon: maakt het voor u mogelijk met één tik de praktijk te bellen.
  • Foto’s/media/bestanden: voor het instellen van de foto van de medewerker.
  • Informatie over wifi-verbinding: nodig om de gebruiker te melden als er geen gegevens kunnen worden opgehaald.

De app vraagt uitsluitend toestemming die nodig is om de app goed te laten functioneren.

 

Onduidelijkheden, vragen of opmerkingen over de MijnZorgApp?

Ook voor ons is de MijnZorgApp natuurlijk nieuw, maar als er onduidelijkheden of vragen zijn over het gebruik van de app, zoeken we graag samen met u naar het antwoord. Heeft u opmerkingen over de MijnZorgApp, horen we die ook altijd graag. Hopelijk wordt de MijnZorgApp op die manier voor iedereen het handige hulpmiddel dat het kan zijn.